20.04.2020.
Понеділок
20.04
2020. Біологія. 10 клас
Тема. Особливості
репродукції людини.
Завдання
№ 1. Опрацюйте
текст підручника на стор. 243 та презентацію за посиланням: https://naurok.com.ua/prezentaciya-osoblivosti-reprodukci-lyudini-u-zv-yazku-z-biosocialnoyu-sutnistyu-118880.html
Поповніть свій біологічний словник новими термінами:
гендер, репродукція людини.
Завдання
№ 2. За допомогою таблиці на стор.246 підручника визначте
біологічне і соціальне у наведених проявах розмноження людини. Сформулюйте
висновок про біосоціальну сутність репродукції людини.
Виконайте завдання, сфотографуйте та надішліть на Vaber (050 1364327)
або електронну адресу: svitlana.grinenko2020@gmaіl.com.
20.04.2020. Біологія. 11 клас
Тема. Генна
інженерія. Біоетичні проблеми людини.
Завдання
№ 1. Опрацюйте матеріал за посиланням: https://www.radiosvoboda.org/a/29172640.html а також текст підручника на
стор.184-187.
Завдання
№.2. Виконайте тести за посиланням: https://naurok.com.ua/test/genetichna-inzheneriya-lyudini-bioetichni-problemi-268235.html
20.04.2020 Біологія. 9 клас
Тема. Харчові зв’язки, потоки
енергії та колообіг речовин в екосистемах.
Ви вже
знайомі з особливостями життєдіяльності багатьох груп живих організмів.
Пригадайте, які основні способи живлення живих організмів? Які особливості способів живлення автотрофних
та гетеротрофних організмів?
Завдання
№ 1. Опрацюйте матеріал підручника на стор. 186-189 та
презентацію за посиланням: https://teachua.com/biology/2796-prezentacija-qlancjugy-zhyvlennja-i-potik-energijiq. Поповніть свій біологічний словник такими термінами: продуценти,
консументи, редуценти, трофічний рівень, колообіг речовин.
Завдання
№ 2. Ознайомтесь із правилом екологічної піраміди (мал.48.3).
Зверніть увагу!
Харчовий
ланцюг – це послідовно побудований ланцюг живих організмів, пов’язаних
харчовими зв’язками, який відображає передачу речовини та енергії.
За харчовим ланцюгом
можна простежити послідовність у передачі речовини та енергії.
Будь-який харчовий
ланцюг включає три типи організмів:
- Автотрофи (організми,
які утворюють органічну речовину
- Гетеротрофи
(організми, які споживають органічну речовину),
- Сапротрофи
(Організми, які розкладають рештки).
Харчовий ланцюг
складається з 4-5 ланок. Першою ланкою обов’язково є організми, які утворюють речовину. Останньою
ланкою є організми, які розкладають речовину до мінеральних речовин. Процес
розкладу дуже важливий, оскільки закінчується поверненням у кругообіг елементів
мінерального живлення. Ланцюг відображає передачу енергії. Рослини засвоюють
сонячну енергію і перетворюють її в хімічну (енергію їжі ), яка передається
наступним ланкам. З кожною новою ланкою кількість енергії зменшується тому
кількість ланок обмежена до 4-5.
Схема ланцюга живлення
Продукують – споживають
- розкладають
Автотрофи →
гетеротрофи → гетеротрофи
Продуценти - консументи
І, ІІ, ІІІ порядку - редуценти
Наприклад,
- Дуб →
жуки-короїди → дятел чорний → яструб – тетерев’ятник → черви.
- Кора вільхи →
заєць-русак → лисиця звичайна → борсук звичайний → жуки - гробарики.
- Пшениця → миша → гадюка звичайна → їжак
звичайний → черви.
Висновок: Основними частинами харчового ланцюга є організми: виробники
(автотрофи), споживачі (гетеротрофи), перетворювачі (сапротрофи)
Завдання № 3. Складіть ланцюг
живлення лісу, степу та моря.
Завдання № 4.Дайте відповіді на запитання.
1.
Під соснами у лісі трапляються молоді ялинки,
але під ялинами ніколи немає молодих сосен. Чому?
2. До яких
наслідків може призвести повне знищення хижаків, які харчуються гризунами?
3. У Норвегії
вирішили збільшити кількість куріпок. Для цього в районах їхнього гніздування
знищили майже всіх хижаків. У перші роки їх чисельність швидко зросла, проте
згодом знизилася і вони майже зникли. Чому?
Виконані 3,4 завдання надішліть на Vaber (050 1364327)
або електронну адресу: svitlana.grinenko2020@gmaіl.com.
20.04.2020.
Біологія. 6 клас
Ви вже ознайомились із різноманітністю
рослин, виконали узагальнюючу роботу, тепер пропоную вам підготувати
повідомлення або презентацію за наступними темами (на вибір):
-
Як утворився торф та вугілля.
-
Викопні рослині
-
Рослини-релікти
20.04.2020 Основи здоров’я. 5 клас
Тема. Способи
збереження природного середовища.
Завдання
№ 1. Подивіться екологічний мультик за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=mC6d9OzNHqE
Завдання №2. Намалюйте малюнок на тему «Збережемо чарівний світ
природи» або зробіть саморобку з
пластикових упаковок, сфотографуйте та надішліть наVaber (050
1364327).
Комментарии
Отправить комментарий