20.04.2020.                  Понеділок
    
                                   20.04 2020.     Біологія. 10 клас
Тема. Особливості репродукції людини.

Завдання № 1.  Опрацюйте текст підручника на стор. 243 та презентацію за посиланням: https://naurok.com.ua/prezentaciya-osoblivosti-reprodukci-lyudini-u-zv-yazku-z-biosocialnoyu-sutnistyu-118880.html
  
Поповніть свій біологічний словник новими термінами: гендер, репродукція людини.

Завдання № 2. За допомогою таблиці на стор.246 підручника визначте біологічне і соціальне у наведених проявах розмноження людини. Сформулюйте висновок про біосоціальну сутність репродукції людини.
Виконайте завдання, сфотографуйте та надішліть  на Vaber  (050 1364327)  або електронну адресу:   svitlana.grinenko2020@gmaіl.com.





                                20.04.2020.  Біологія. 11 клас
Тема. Генна інженерія. Біоетичні проблеми людини.

Завдання №  1.  Опрацюйте матеріал за посиланням: https://www.radiosvoboda.org/a/29172640.html  а також текст підручника на стор.184-187.
Завдання №.2. Виконайте тести за посиланням: https://naurok.com.ua/test/genetichna-inzheneriya-lyudini-bioetichni-problemi-268235.html
Надішліть  на Vaber  (050 1364327)  або електронну адресу:   svitlana.grinenko2020@gmaіl.com.





                            20.04.2020 Біологія. 9 клас
         Тема. Харчові звязки, потоки енергії та колообіг речовин в екосистемах.

Ви вже знайомі з особливостями життєдіяльності багатьох груп живих організмів. Пригадайте, які основні способи живлення живих організмів?  Які особливості способів живлення автотрофних та гетеротрофних організмів?

Завдання № 1. Опрацюйте  матеріал підручника на стор. 186-189 та презентацію за посиланням:   https://teachua.com/biology/2796-prezentacija-qlancjugy-zhyvlennja-i-potik-energijiq. Поповніть свій біологічний словник такими термінами: продуценти, консументи, редуценти, трофічний рівень, колообіг речовин.
Завдання № 2. Ознайомтесь із правилом екологічної піраміди (мал.48.3).

Зверніть увагу!
Харчовий ланцюг – це послідовно побудований ланцюг живих організмів, пов’язаних харчовими зв’язками, який відображає передачу речовини та енергії.
За харчовим ланцюгом можна простежити послідовність у передачі речовини та енергії.
Будь-який харчовий ланцюг включає три типи організмів:
  • Автотрофи (організми, які утворюють органічну речовину
  • Гетеротрофи (організми, які споживають органічну речовину),
  • Сапротрофи (Організми, які розкладають рештки).
Харчовий ланцюг складається з 4-5 ланок. Першою ланкою обовязково є організми, які утворюють речовину. Останньою ланкою є організми, які розкладають речовину до мінеральних речовин. Процес розкладу дуже важливий, оскільки закінчується поверненням у кругообіг елементів мінерального живлення. Ланцюг відображає передачу енергії. Рослини засвоюють сонячну енергію і перетворюють її в хімічну (енергію їжі ), яка передається наступним ланкам. З кожною новою ланкою кількість енергії зменшується тому кількість ланок обмежена до 4-5.
Схема ланцюга живлення 
Продукують – споживають -  розкладають
Автотрофи → гетеротрофи → гетеротрофи
Продуценти - консументи І, ІІ, ІІІ порядку -  редуценти
Наприклад,
  • Дуб → жуки-короїди → дятел чорний → яструб – тетерев’ятник → черви.
  • Кора вільхи → заєць-русак → лисиця звичайна → борсук звичайний → жуки - гробарики.
  • Пшениця → миша → гадюка звичайна → їжак звичайний → черви.
Висновок: Основними частинами харчового ланцюга є організми: виробники (автотрофи), споживачі (гетеротрофи), перетворювачі (сапротрофи)

Завдання № 3. Складіть ланцюг живлення лісу, степу та моря.

Завдання № 4.Дайте відповіді на запитання.
1.     Під соснами у лісі трапляються молоді ялинки, але під ялинами ніколи немає молодих сосен. Чому?
2.     До яких наслідків може призвести повне знищення хижаків, які харчуються гризунами?
3.     У Норвегії вирішили збільшити кількість куріпок. Для цього в районах їхнього гніздування знищили майже всіх хижаків. У перші роки їх чисельність швидко зросла, проте згодом знизилася і вони майже зникли. Чому?

Виконані 3,4 завдання надішліть  на Vaber  (050 1364327)  або електронну адресу:   svitlana.grinenko2020@gmaіl.com.



                          20.04.2020. Біологія. 6 клас

Ви вже ознайомились із різноманітністю рослин, виконали узагальнюючу роботу, тепер пропоную вам підготувати повідомлення або презентацію за наступними темами (на вибір):
-         Як утворився торф та вугілля.
-         Викопні рослині
-         Рослини-релікти

Надішліть  на Vaber  (050 1364327)  або електронну адресу:   svitlana.grinenko2020@gmaіl.com.



       
                     20.04.2020    Основи здоров’я. 5 клас
Тема. Способи збереження природного середовища.

Завдання № 1. Подивіться екологічний мультик за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=mC6d9OzNHqE
Завдання №2.   Намалюйте  малюнок на тему «Збережемо чарівний світ природи» або зробіть  саморобку з пластикових упаковок, сфотографуйте та надішліть наVaber  (050 1364327).









Комментарии

Популярные сообщения из этого блога