15.04.2020 Середа
15.04
2020. Біологія. 8 клас
Тема. Гуморальна
регуляція. Гормони.
Першою найдавнішою формою
регуляції діяльності організму є
гуморальна регуляція, яка здійснюється біологічно активними речовинами
– гормонами. Гормони є диригентами життя, маленькими органами великого
значення. Чому їх так називають? На це питання ми і спробуємо зараз відповісти.
Завдання № 1.
Прочитай текст
на стор.174-175 підручника. Запиши у зошит наступні терміни: гормони,
гуморальна регуляція, ендокринні, екзокринні залози, залози змішаної секреції.
Гормони – це біологічно активні речовини, які виділяються залозами внутрішньої секреції Гормони
були відкриті в 1902-1905 роках Бейлісом та Старлінгом. Зараз відомо
понад 30 гормонів.
ЦЕ ВАЖЛИВО !
Гормони дозволяють організму
реагувати на зміни зовнішнього і внутрішнього середовища. Для того, щоб
нормально функціонували механізми підтримання сталого складу внутрішнього
середовища організму (гомеостазу), не маючи протоків, гормони поступають
в кров або лімфу тільки тоді, коли в них виникає необхідність або як
відповідь на зміни у зовнішньому середовищі.
Гормони специфічні, тобто
впливають на строго визначені клітини, тканини або органи. Гормони дуже активні.
Їх дія відбувається в малих кількостях. Вони швидко руйнуються, тому повинні
поступати в кров або тканинну рідину постійно.
Завдання
№2. переглянь відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=TXeDQS4z24c.
Зверни увагу на механізм дії гормонів.
Завдання
№3. За допомогою таблиці на стор.175 ознайомся з основними
гормонами організму людини, місцем їх синтезу та функціями.
15.04
2020. Біологія. 10 клас
Тема. Причини
порушення процесів запліднення людини.
Ви вже
знаєте, як відбувається процес запліднення у людини. Тепер зясуємо, які бувають
причини порушення процесу запліднення у людини.
Завдання
№ 1. Прочитайте текст в підручнику на стор.241 а також наступну
інформацію:
Проблеми в
організмі чоловіка, що можуть бути причиною порушення процесів запліднення:
•
ендокринні порушення, які стають причиною загибелі сперматозоїдів або
перешкоджають їх утворенню;
•
інфекційні захворювання (паротит, бруцельоз, захворювання, які передаються
статевим шляхом);
•
утворення пухлин в яєчках (як доброякісних, так і злоякісних);
•
розширення кровоносних судин в яєчках (варікоцеле) через яке температура
статевих залоз підвищується понад 34°С, що спричиняє загибель сперматозоїдів;
• вроджені
аномалії розвитку статевих залоз;
• розлад
сексуальних функцій (часто мають психологічні причини);
•
запалення простати (різної природи);
• вплив
зовнішніх фізичних або хімічних факторів, які пошкоджують клітини статевих
залоз (радіаційне опромінення, токсичні сполуки тощо).
Проблеми в
організмі жінки, що можуть бути причиною порушення процесів запліднення:
•
ендокринні порушення, які стають причиною порушення розвитку і дозрівання
яйцеклітин;
•
порушення прохідності маткових труб після травм, абортів або інфекційних
захворювань, що перешкоджає процесу запліднення;
• вроджені
аномалії розвитку статевих залоз;
•
гінекологічні захворювання;
•
інфекційні захворювання (бруцельоз, захворювання, які передаються статевим
шляхом);
• вплив
зовнішніх фізичних факторів та хімічних речовини, які пошкоджують клітини
статевих залоз (радіаційне опромінення, токсичні сполуки тощо).
Завдання
№ 2. Дізнайтесь цікаві факти про яйцеклітину людини за
посиланням:
Завдання
№ 3. Обгрунтуйте судження про необхідність відповідального
ставлення до планування сім’ї
15.04
2020. Біологія. 7 клас
Тема.
Інстинкт. Научіння.
Завдання
№ 1.Перегляньте презентацію за посиланням: https://teachua.com/biology/2806-prezentacija-qstategija-povedinky-instynkt-i-nauchinnjaq
Завдання
№ 2. Використовуючи текст підручника на стор.177-179 поповни
свій біологічний словник такими термінами: інстинкт, научіння, імпритинг. Запиши
їх у зошит.
Завдання
№ 3. Наведи по три приклади набутої та вродженої поведінки
тварин. Запиши їх.
Подумай над №5-6, що на стор 179 підручника.
Виконане завдання №3 надішли на Vaber (050 1364327).
Природознавство. 5
клас
Тема. Грунтове
середовище життя та його мещканці.
Завдання
№1. Опрацюй текст підручника га стор.157-161 та презентацію
за посиланням:
Завдання
№2. Виконай завдання , що містяться у 13-15 слайдах. Якщо відсутній доступ до Інтернет, то пропоную
виконати завдання № 4-5 на стор.161 підручника та надішліть на Vaber (050 1364327).
Комментарии
Отправить комментарий