06.10.2021. Основи
здоров’я. 7 клас
Тема.
Безпека пасажира легкового та вантажного автомобіля.
Всі ми знаємо, що правила
дорожнього руху є основою для безпеки на дорозі.
Сьогодні на нашому уроці ми
будемо говорити про ризики, які можуть виникнути на дорозі. Навчимося правилам
безпеки під час пересування на легковому чи вантажному автомобілі.
Автоматизація зробила неоцінний
внесок у розвиток багатьох галузей нашого життя, однак вона має й негативні
наслідки . Зростає інтенсивність автомобільного руху, кількість аварій,
погіршення екологічної ситуації.
Завдання№1. Вправа
« Асоціативний кущ». Назвіть негативні наслідки автомобілізації.
Давайте перевіримо наш « кущ» з мал. 10 підручника, стор 36-37.
Чимало громадян мають власні
легкові автомобілі. Від вправного управління транспортним засобом залежить
безпека на дорозі та безпека пасажира.
Сучасні автомобілі постійно
вдосконалюються. Найсучасніші з них мають протиударний корпус і безпечний
салон. Автомобілі обладнують подушками та ременями безпеки, підголівниками
тощо. Ці додаткові засоби безпеки допомагають під час аварії.
Завдання№2.
Опрацюйте текст підручника на стор.
38-39. Запишіть у зошит основні види захисту для пасажирів легкового
автомобіля.
Завдання№3.
Розглянте мал.13, стор. 40 і запам’ятайте вимоги до
вантажних автомобілів, що перевозять людей.
На
дорогах також можна побачити автомобілі, що мають спеціальні знаки (мал.14, стор.41). Аварії таких
автомобілів не лише загрожують здоров’ю та життю водія та пішоходів, але й спричиняють сильне
забруднення довкілля!
Завдання№4.Виконай вправу « Я -
маленький пасажир» ( знайти відповідності ) Треба
розсадити дітей різного зросту на спеціальні дитячі сидіння. Обґрунтувати свою
відповідь.
Хлопчик Павло – зріст |
Підставка для дітей |
Дівчинка Марічка - зріст |
Сидіння для малюків |
Хлопчик Михайло – зріст |
Сидіння для немовлят |
Завдання№5 (письмово). Проведи дослідження ситуації
на дорогах у нашому селі. Як часто трапляються ДТП, чи дотримуються пішоходи,
велосипедисти правил, які ділянки дороги найнебезпечніші?
06.10.2021. Основи
здоров’я. 8 клас
Тема. Основні принципи порятунку і захисту людей у надзвичайних
ситуаціях.
Сьогодні
на уроці ти дізнаєшся про функції Державної служби України з надзвичайних
ситуацій (ДСНС), проаналізуєш права і обов’язки людей під час надзвичайних
ситуацій, навчишся застосовувати правила
і навички безпечної поведінки у небезпечній зоні, щоб зберегти своє
життя і здоров’я
Завдання№1. Основні
принципи порятунку та захисту людей.
Основні способи захисту
населення під час НС:
·
Порятунок
населення в захисних спорудах та в простих укриттях на місцевості;
·
Розосередження та
евакуація населення з великих міст у заміську зону;
·
Своєчасне та
вміле використання населенням засобів індивідуального захисту;
·
Проведення
заходів медичного захисту;
·
Проведення
аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт у зонах НС.
ЕВАКУАЦІЯ – це організоване вивезення населення з міст у
заздалегідь підготовлені прилеглі безпечні місця. Евакуацію проводять у
найкоротші терміни, поєднуючи перевезення на різних видах транспорту з пішою
евакуацією.
2.Головні
завдання Державної служби України з надзвичайних ситуацій.
Порятунок та захист людей під час
надзвичайних ситуацій – головне завдання ДСНС.
3.Основні
положення законодавства України щодо порятунку та захисту людей у НС.
Закони України,
щодо захисту у НС
Конституція України Закон України
«Про основи національної безпеки України»
Опрацюйте
текст підручника на стор. 18 та інформацію, що надається вище та запишіть
основні принципи порятунку і захисту людей
Завдання№2.
Виконайте 1-2 ситуаційні завдання на
стор. 21
Завдання№3.
Розв’яжіть
кросворд.
1
– одна з ознак при перегріванні .
2
– основний закон, в якому зазначено невід’ємне право людини на життя .
3
– одна з надзвичайних ситуацій природного характеру
4
– один з рівнів надзвичайних ситуацій .
У виділених клітинках (по вертикалі) –
відповідальні за порятунок та захист людей під час НС
06.10.2021. Біологія.
6 клас
Тема. Практична робота №2. Виготовлення
мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її під мікроскопом.
Шановні
учні! Продовжуємо вивчати рослинну клітину.
Ми вже
ознайомились із основними складовими клітини, знаємо, як клітини ростуть і
розмножуються. Щоб пригадати, виконайте наступну
вправу
«Продовжи речення»:
1. Структурно- функціональна одиниця живого …
2. Органели клітини, що накопичують енергію …
3. Безбарвні пластиди …
4. Якісні зміни організму в процесі
життєдіяльності …
5. Органела, що створює тургор
(внутрішньоклітинний тиск) …
6. Компоненти ядра, що зберігають спадкову
інформацію …
7. Явище збільшення клітини у розмірі …
8. Що мають ще клітини рослин над клітинною мембраною
…
9. Внутрішній вміст клітини …
10. Органічна речовина, що є будівельним
матеріалом клітини …
(відповіді
запиши у зошит)
Це цікаво!
Одним із перших, хто побачив, як діляться клітини, був російський зоолог
О. О. Ковалевський. Це були клітини зародків тварин. Учений помітив зникнення
обрисів ядра і появу на його місці купки зернинок, які розходилися до двох
дочірніх клітин. Потім через декілька десятиліть у клітинах, що діляться, був
відкритий механізм поділу. Нас відділяє від цього історичного етапу століття.
Виконайте практичну роботу (за
відеоінструкцією, або за інстукцією, що надається)
Спочатку запиши число, назву роботи,
мету.
Практична робота № 2
Тема: Виготовлення
мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа.
Мета: повторити
методику приготування тимчасових мікропрепаратів; виготовити мікропрепарат
шкірки луски цибулі; розглянути мікропрепарат за допомогою світлового
мікроскопа.
Обладнання: мікроскоп,
предметне скло й накривні скельця, препарувальні голки, пінцет, вода, піпетка,
розчин йоду, соковиті лусочки цибулі.
Опрацюй методику виготовлення
мікропрепаратів:
Методика виготовлення
мікропрепаратів
1. На предметне скло нанесіть краплю води.
2. Препарувальною голкою візьміть частину об’єкта і помістіть у краплину
рідини.
3. Закрийте об’єкт накривним скельцем так, щоб під скельце не потрапило
повітря.
Межа між цитоплазмою і вакуолями буде краще помітна, якщо на клітину
подіяти розчином йоду в калію йодиді, який одночасно є реактивом на білок. Для
цього піпеткою або скляною паличкою нанесіть краплю реактиву на предметне скло
біля накривного скельця, з лівого боку покладіть фільтрувальний папір. Останній
вбирає воду з-під скельця, а на її місце проникає реактив. У результаті реакції
білки цитоплазми набувають жовтого кольору, білки ядра — темно-жовтого. Вакуолі
— більш світлого, стінки клітини залишаються безбарвними.
4. Препарат помістіть на предметний столик і розгляньте спочатку за малого,
а потім за великого збільшення.
Хід роботи
1. Пригадайте правила роботи з мікроскопом.
2. Переглянь відеоінструкцію, зверніть увагу на фото клітини луски цибулі
під під малим та великим збільшенням світлового мікроскопа.
3. Замалюйте кілька клітин шкірочки цибулини. Позначте складові частини
клітини, і підпишіть їх.
06.10. 2021.
Природознавство. 5 клас
Тема.
Різноманітність речовин.
Відтепер ви
знаєте, що речовини бувають простими і
складними, мають різні агрегатні стани, а саме: рідкий, твердий та газоподібний.
А ще речовини можна поділити на органічні та
неорганічні. Назва «органічні речовини» виникла тому,
що виявили їх у складі організмів живих істот. У складі всіх органічних
речовин є атоми Карбону (С) та
зазвичай Гідрогену (Н). Досить
багато органічних речовин містять ще й атоми Оксигену (О). Нітроген (N)
міститься у важливих для живих істот білках. Прикладами природних органічних речовин є:
природний газ, нафта,
жири, білки, вуглеводи, цукор,
крохмаль, оцет.
Див.
мал. 25, стр.30. (підручник).
Неорганічні
речовини.
Наприклад, до
неорганічних належить така речовина, як карбонат кальцію. З неї утворена
крейда, якою ви пишете, а також наші кістки. Також: сіль
сода, мінеральна вода, тощо.Чому так? Про це ви дізнаєтесь пізніше на уроках хімії.
Див. мал. 26 , стр. 31. (підручник).
Завдання
№1. Опрацюйте текст підручника на стор. 29- 31
Завдання
№2. Запиши у зошит, які речовини називаються органічними,
а які- неорганічними.
Завдання
№.3 (виконай, по можливості, з допомогою
дорослих).Проведи дослідження вмісту крохмалу в харчових
продуктах. Результати запиши у зошит.
Завдання
№.За допомогою додаткових джерел заповни таблицю:
0рганічні речовини |
У яких продуктах містяться у значних кількостях |
Значення для людини |
Білки |
|
|
Жири |
|
|
Вуглеводи |
|
|
Комментарии
Отправить комментарий